Als je tandenborstel een bron van bacterieen zijn,waarom moet je ze dan 1 keer per 2 maanden vervangen?

en niet om de 2 weken of 3 weken

2 maanden schrijven de deskundige en de tandartsen aan

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Veel mensen laten hun tandenborstel in de badkamer- met - toilet liggen. Nou waren er van die onderzoekers ( volgens mij waren het mythbusters ) , ze hebben alle bacteriën in de tandenborstels uit de badkamer - met - toilet in een kweekje laten groeien . En raad eens welke bacteriën er op de tandenborstel voorkwamen ?

Moraal van het verhaal : niet alle bacteriën zijn schadelijk en de bacteriën tieren altijd welig rond in je mond. Die paar op de tandenborstel tellen helemaal niet mee. Door te tandenpoetsen reinig je je tanden vooral van tandplak. Dus vaak tandenborstel vervangen is niet nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Na 2 maanden is je tandenborstel versleten!
Hij kan best die tijd mee, omdat je hem alleen gebruikt!
Die bacterieen kunnen heus geen kwaad, daar krijg je weerstand van!

Toegevoegd na 5 minuten:
Vaak zie je het aan de kleur van de borstels als hij versleten is!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als jij altijd je eigen tandenborstel gebruikt heb je niet zo'n last van die bacterieen, want die zijn van jou.

Het vervangen om de twee maanden is vooral omdat die borsteltjes nu eenmaal slijten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je tandenborstel is geen bron van bacterieën. Die beestjes overleven de tijd niet tussen de keren dat je hem gebruikt. Het vervangen heeft dus alleen maar te maken met de stugheid van de borstelhaartjes.